Wednesday, July 13, 2016

Yaghan got permit no 1 to sail to South Georgia under the new regulatory framework

Yesterday Yaghan got the first permit issued [ no 001] under the new regulatory framework for sailing to South Georgia. It is also the first permit issued for  the coming season 2016 and 2017. We first applied to sail to South Georgia in January 2016 but we were told that the regulatory framework was undergoing major changes because of incidents that had happened with yachts earlier. The first permits would be issued in July at the earliest. That was a problem as we planned to leave Sweden for South Georgia in July. However there was not much we could do about it. The new regulatory framework proved to be very demanding indeed for the sailors. Apart from the the general visit application we have been asked to write papers and provide documentation within the following 8 areas:
  • Self-sufficiency and contingency plan for Yaghan in South Georgia including the crews experience in high latitude sailing
  • Repair and maintenance on Yaghan
  • Ground tackle used on Yaghan and why
  • Yaghans ships dispensary
  • Insurances
  • Charts and other information about South Georgia
  • Certificate of refit at Hallberg-Rassy 2015
  • Planning considerations for additional provisions and stores
They want to ensure that yachts sailing to South Georgia meet very high standards when it comes to self-sufficiency and seaworthiness. We also had to pay for an extended medical insurance including transportation for Euros 5000. So the new regulatory framework is associatied with significant costs for the applicant both when it comes to the standard of the yacht and the direct costs for the visit. It is something to reflect on before you decide to sail to the uninhabited island with 65 million birds and 5 million penguins.

 

Igår erhöll Yaghan det första tillståndet ( nr 001 ) som utfärdats för att segla till Sydgeorgien under det nya tuffare regelverket. Det var också det första tillstånd som utfärdades för den kommande säsongen 2016-2017. Vi ansökte första gången i januari 2016. Vi informerades då om att ett nytt hårdare regelverk var under utarbetande pga av olika incidenter som skett med seglare under senare år. Tillstånd under detta nya regelverk kunde utfärdas tidigast i juli 2016. Det var ett problem för oss eftersom vi räknade med att lämna Sverige för Sydgeorgien under juli 2016. Det var dock inte mycket vi kunde gör åt det hela. Det var bara att gilla läget. Det nya regelverket visade sig vara mycket utmanande för den sökande. Förutom den vanliga ansökningshandlingen har vi ombetts att skriva 8 olika PM och lämna olika dokument som styrker innehållet inom följande områden:
  • Självförsörjnings - och beredskapsplan för Sydgeorgien - en beskrivning av Yaghans erfarenhet av höglatitudsegling och möjlighet att klara sig själv under längre tid
  • Reparationer och underhåll på Yaghan
  • Ankarutrustning på Yaghan och varför just denna utrustning valts
  • Yaghans skeppsapotek
  • Försäkringar för Yaghan och dess besättning
  • Sjökort och annan information om Sydgeorgien
  • Certifikat på Yaghans Refit hos Hallberg-Rassy 2015 och en lista på vad som gjorts
  • Planering och överväganden när det gäller mat och förnödenheter ombord
Myndigheterna vill förvissa sig om att båtar som seglar till Sydgeorgien i framtiden uppfyller mycket höga krav när det gäller sjövärdighet och förmåga att klara sig själva i skiftande situationer. Vi tvingades också teckna en utökad försäkring för sjukvård och transport i händelse av en olycka. Den kostade 5000 Euros för oss båda. Det nya regelverket för att segla till Sydgeorgien är alltså förknippat med betydande kostnader för seglaren såväl i form av höga standardkrav för båten som direkta kostnader under besöket. Det är något att fundera på för den seglare som i framtiden vill segla till ön som i princip är obebodd förutom 65 miljoner fåglar och 5 miljoner pingviner.........